Zdalny dostęp serwisowy do maszyn i instalacji z zastosowaniem routerów Ubiquity

Przedsiębiorstwo ZIGLER POLSKA Sp. z o.o. jest polskim producentem maszyn do napełniania aerozoli, produktów w opakowaniach szklanych z atomizerami, linii rozlewniczych, a także urządzeń zakręcających. Oprócz tego firma zajmuje się projektowaniem i wytwarzaniem urządzeń dla branży farmaceutycznej.

Zastosowanie najnowocześniejszych technologii i najwyższej jakości komponentów sprawia, że marka ZIGLER jest doceniania poza granicami Polski i Europy, a jej urządzenia pracują w 18 krajach świata. Produkty firmy są oznaczone certyfikatem ATEX, obejmuje je 24-miesięczna gwarancja, a ich proces wytwarzania już od momentu projektowania jest zgodny z  procedurami norm ISO 9001:2009.
ZIGLER specjalizuje się w projektach tworzonych na  indywidualne potrzeby klientów – każda linia jest budowana na konkretne zamówienie z uwzględnieniem specyfiki produkcji poszczególnych kontrahentów.
Oprócz działalności projektowej i produkcyjnej firma kompleksowo wspiera swoich klientów, zapewniając  m.in. pełen serwis i obsługę posprzedażową, przygotowanie technologii wybranych produktów i doradztwo techniczne przy budowie zakładów produkcyjnych.

Do zdalnego dostępu w trybie serwisowym do linii i maszyn pracujących u swoich kontrahentów firma Zigler stosuje technologię Ubiquity i routery RK11 firmy ASEM.

Jak to działa?

Routery Ubiquity RK11 to niezależne rozwiązania udostępniające funkcje zdalnego dostępu serwisowego dowolnym urządzeniom automatyki. Połączenie VPN pomiędzy routerem a komputerem zdalnym umożliwia dostęp do funkcji sterowania i nadzoru urządzeń wchodzących w skład zdalnych podsieci. Wbudowany modem GSM pozwala na dostęp do maszyn i instalacji bez użycia przewodowego połączenia internetowego.
Zastosowanie Ubiquity pomaga zapewnić ciągłość pracy instalacji i szybkość serwisu; ułatwia konfigurację i modyfikację ustawień maszyn i instalacji automatyki. Jest także bardzo przydatne podczas fazy odbiorów i uruchomień – umożliwia zdalny nadzór i wprowadzanie zmian w ustawieniach parametrów pracy urządzeń. 

Korzyści z wdrożenia zdalnego dostępu serwisowego

  • Możliwość zdalnego wprowadzania zmian w parametrach pracy serwisowanych maszyn i linii technologicznych.
  • Podgląd działań automatyków na instalacji.
  • Eliminacja konieczności wyjazdów serwisowych, często do miejsc położonych w najdalszych zakątkach świata – redukcja kosztów serwisu.
  • Scentralizowany dostęp do maszyn i instalacji z poziomu jednego miejsca.

Wykorzystane rozwiązania