< Wróć do aktualności

Zdalny serwis z Everyware

Platforma serwisowa CREW Everyware firmy ESA umożliwia bezpieczny, zdalny dostęp do urządzeń i linii technologicznych za pomocą szyfrowanego połączenia VPN. 

Jest rozwiązanie sprzętowo-programowe, które pozwala na realizację funkcji bezpiecznego zdalnego dostępu serwisowego. Everyware wykorzystuje technologię chmury, dzięki czemu wymiana danych pomiędzy urządzeniami jest szybka, efektywna i niezawodna. Sercem systemu jest struktura redundantnych serwerów, za pomocą których można nawiązać optymalne połączenie pomiędzy komputerem serwisowym a instalacją zdalną, bez względu na odległość pomiędzy obiektami.

EverywareZastosowanie technologii CREW Everyware pozwala na znaczące skrócenie czasu diagnostyki i redukcję kosztów związanych z wyjazdami serwisowymi. Jest to także znaczące ułatwienie codziennej pracy związanej z utrzymaniem ruchu na instalacjach.
Everyware to rozwiązanie wyjątkowo proste w obsłudze i konfiguracji – do jego działania wystarcza dostęp do Internetu. Dzięki systemowi wymiany danych pomiędzy urządzeniami opartym na strukturze połączeń wychodzących, nie ma konieczności dodatkowej konfiguracji ustawień zapór systemowych, firewalli itp. Nie ma także potrzeby wykorzystywania publicznych adresów IP dla urządzeń będących elementami systemu.

CREW Everyware to rozwiązanie całkowicie bezpieczne – wymiana informacji pomiędzy urządzeniami odbywa się z wykorzystaniem szyfrowanego połączenia VPN oraz standardu TLS 1.2, zapewniającego poufność i integralność transmisji danych.

Logo_ESAWAREZdalny dostęp serwisowy z wykorzystaniem Crew Everyware umożliwia wykorzystanie następujących funkcjonalności:

• obsługa połączeń synchronicznych – użytkownik lokalny ma podgląd na to, co jest wykonywane przez użytkownika zdalnego (serwisanta) – jest to przydatna funkcja do wykorzystania np. podczas zdalnych szkoleń z obsługi aplikacji;
• obsługa połączeń asynchronicznych – użytkownik lokalny nie ma wglądu w działania wykonywane przez serwisanta, nie może także wpływać lokalnie na jego pracę – rozwiązanie może być wykorzystane podczas diagnostyki systemu, zdalnej aktualizacji oprogramowania, czy też prowadzenia prac serwisowych;
• zdalne programowanie i diagnostyka paneli HMI – możliwość aktualizacji oprogramowania, projektów wizualizacji itp.
• zdalne programowanie urządzeń znajdujących się w podsieciach – oprócz bezpośredniego dostępu do urządzenia obsługiwanego przez system Everyware, użytkownik uzyskuje dostęp do urządzeń znajdujących się w zdalnych podsieciach: ethernetowej i szeregowej. Dzięki temu istnieje możliwość zdalnej diagnostyki i konfiguracji np. sterowników PLC;
• wygodny system wymiany plików – szybkie i bezproblemowe przenoszenie danych pomiędzy komputerem serwisowym a urządzeniem zdalnym;
• narzędzie chatu – możliwość bezpośredniej komunikacji pomiędzy użytkownikiem lokalnym a serwisantem na ekranie terminala HMI;
• menadżer zadań – zdalny podgląd listy procesów wykonywanych w urządzeniu.

 

Więcej informacji o CREW Everyware