Aby mogło zostać nawiązane połączenie powinien być otwarty jeden z portów TCP: 80 (HTTP), 443 (HTTPs) lub port 5935 dla połączeń wychodzących.
(zoabcz więcej: [xyz-ihs snippet=”obrazekfaq”] Jak wymusić w ASEM Ubiquity użycie konkretnego portu do komunikacji?)
Zarówno Ubiquity Control Center, jak i Ubiquity Runtime w swoim działaniu wykorzystują tylko połączenia wychodzące, które są traktowane przez zaporę systemową jako połączenia bezpieczne.
W przypadku, gdy ustawienia sieci blokują połączenia internetowe i porty 80 oraz 443 są zamknięte, Ubiquity może wykorzystywać do komunikacji port TCP 5935.
Dostępność wychodzących portów UDP 80, 443 lub 5935 może zwiększyć wydajność komunikacji. Sprawdzenie dostępności portów UDP jest realizowane automatycznie. Brak dostępności portów UDP jest sygnalizowany w aplikacji Control Center. Warto jednak podkreślić, że nie powoduje to żadnych ograniczeń funkcjonalności aplikacji.